UWAGA! Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia Ci komfortu przy przeglądaniu serwisu i korzystania z dostępnych usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz w dowolnym momencie zmienić ustawienia przeglądarki decydujące o sposobie ich użycia.

Dowiedz się więcej o polityce cookies.Zamknij

Aktualizacja starych wersji pod JPK VAT

2017-12-01


Dlaczego klienci posiadający wersje Symfonii 1.0 lub Start 1.0 powinni zaktualizować swoje oprogramowanie.

Czy mając Symfonię 1.0 mogę generować JPK VAT?

Posiadacze programów:

  • Sage Symfonia Start 1.0 Mała Księgowość w wersji 2016.c (MKP 160)
  • Sage Symfonia 1.0 Finanse i Księgowość w wersji 2016.c (FKP 160)

Od lutego 2016 mogą generować obowiązkową strukturę JKP VAT ( i tylko ta strukturę).

Co się stanie od 1 stycznia 2018?

W dniu 13 października 2017 została ogłoszona przez Ministerstwo Finansów nową wersję struktury logicznej Jednolitego Pliku Kontrolnego dedykowanego dla ewidencji VAT - JPK_VAT (3)

Będzie to powodować że dotychczasowe struktury JPK_VAT (2), przy próbie wysłania nie będę odbierane przez bramką ministerstwa i będą zwracane z komunikatem błędu o nieprawidłowej strukturze.

 

Jak wysłać strukturę JPK_VAT?

Do wysyłania plików JPK_VAT każda firma potrzebuje certyfikatu kwalifikowanego lub profilu zaufanego (eG0). Pozwalają one potwierdzić tożsamość wysyłającego. 

Instrukcja generowania, sprawdzania i wysyłania JPK

Informacje o profilu zaufanym

Uwaga

  • Klienci powinni być informowani, że z programów Sage Symfonia 2.0 e-Deklaracje (składnik e-Box'a) nie ma obecnie możliwości podpisania JPK za pomocą ePUAP – profilu zaufanego lub danymi autoryzującymi.
  • Jedyna możliwość podpisania wygenerowanego pliku JPK to certyfikat kwalifikowany, który dodatkowo klient musi dokupić. Mamy wyraźne sygnały od klientów, że nie zostali o tym poinformowani pod czas zakupu Sage Symfonia 2.0 e-Deklaracje.
  • Będziemy przeprowadzać analizę, czy w naszych aplikacjach jest możliwe wprowadzanie podpisywania JPK za pomocą ePUAP – profilu zaufanego.
  • Dodatkowo Ministerstwo Finansów ma umożliwić podpisywanie JPK za pomocą danych autoryzujących, ale nie został jeszcze podany termin udostępnienia takiej możliwości. 

Wybrane zmiany w strukturze JPK dla ewidencji VAT - JPK_VAT (3)

Nagłówek

W dotychczas obowiązującej strukturze JPK_VAT (2) w elemencie CelZlozenia możliwe było wskazanie, czy plik składany jest po raz pierwszy poprzez wskazanie wartości „1”, czy też stanowi złożenie korekty przesyłanego uprzednio pliku poprzez wskazanie wartości „2”.

Zgodnie z nową strukturą pierwotne złożenie JPK będzie oznaczane w elemencie CelZlozenia wartością „0”. Poszczególne korekty JPK powinny być numerowane. Wartości od 1 do 999 będą oznaczały złożenie pierwszej i kolejnych korekt.

Resort Finansów wskazał również, że nie będzie przy tym możliwe przesłanie JPK_VAT, oznaczonych jako 0, 1, 2 itp., więcej niż jeden raz za dany okres (co wcześniej mogło się zdarzyć).

W strukturze JPK_VAT(3) wprowadzono nowy obowiązkowy element NazwaSystemu, który zgodnie z opisem tego elementu powinien zawierać nazwę systemu, z którego pochodzą dane.

Ponadto, w nowej wersji JPK_VAT w sekcji nagłówka zrezygnowano z elementów:

  • DomyslnyKodWaluty, oraz 
  • KodUrzedu.

Identyfikacja  podmiotu – Podmiot1

W nowej wersji struktury JPK_VAT (3) zmieniony został również zakres podawanych danych identyfikacyjnych podmiotu. Obligatoryjne pozostało podawanie wyłącznie: NIP (NIP) oraz nazwy składającego podmiotu (PelnaNazwa).

Ponadto, w strukturze JPK_VAT(3) pojawił się też dodatkowy, nieobowiązkowy element (Email). Pozostałe dane, np. dane adresowe, nie powinny znajdować się w plikach JPK_VAT(3). 

Zgodnie z wyjaśnieniami resortu finansów nieobowiązkowe pole zawierające adres e-mail ułatwić ma szybki kontakt z podatnikiem, kiedy administracja skarbowa znajdzie niezgodności w złożonym JPK_VAT.

Otrzymanie powiadomienia pozwoli przedsiębiorcom na korektę rozliczenia bez konsekwencji oraz bez potrzeby bezpośredniej wizyty w urzędzie skarbowym.

Please wait